Overzicht actuele richtlijnen

In deze tijden worden de maatregelen in strijd tegen de corona op de voet gevolgd door de regering, in samenspraak met virologen. De maatregelen die ons worden opgelegd wijzigen geregeld, dus het wordt moeilijk om door de bomen het bos nog te zien. We vatten hieronder even samen wat van toepassing is voor de trainingen op onze hondenschool.

We willen hierbij benadrukken dat we dit allemaal doen in ieders belang en voor ieders veiligheid en gezondheid. Gelieve dan ook met aandacht onderstaande richtlijnen volledig door te nemen. We markeren de meest recente wijzigingen in het geel.


Nieuwe leden

Ben je nog geen lid en wil je starten met je hond, gelieve dan een mailtje te sturen naar ons secretariaat (info@vhvlille.be). Wij bezorgen je de nodige richtlijnen voor de inschrijving bij aanvang van de eerste les.
Helaas kunnen we momenteel nog geen proeflessen voorzien.

1. Trainingsuren

We trainen volgens onze gekende trainingsuren, zoals je hier kan lezen.
Uitzondering hierop: programma 2 traint uitzonderlijk het tweede lesuur, omdat we anders te veel volk op het terrein verwachten tijdens het eerste lesuur

2. Algemene richtlijnen

Er worden richtlijnen opgelegd door enerzijds de overheid en anderzijds de KKUSH (zie ook de informatie op hun website en de aparte nieuwsbrieven hieromtrent).
Wij vragen iedereen om met aandacht volgende richtlijnen te volgen en strikt te respecteren.

2.1 Groepsindeling
  • De social distance van 1,5 m wordt ten allen tijde gerespecteerd, zowel tussen de geleiders onderling als tussen geleider en instructeur.
  • Ook bij het wisselen van de groepen mag er op geen enkel moment een overtreding zijn van de social distance. Hou ook dan de nodige afstand.
  • Het terrein wordt opgedeeld in zones waar telkens maximaal 20 personen les krijgen. Gelieve dit te respecteren.
  • Grotere klassen worden opgesplitst. Per groep laten we maximaal 10 geleiders toe (excl. 1 instructeur), minimaal 10 meter tussen elke groep.
2.2 Aankomst en vertrek
  • Vanaf vrijdag 23 oktober tot en met donderdag 19 november is publiek niet toegelaten. Uitzondering hierop is een volwassene die een jongere begeleidt.
  • Elke bezoeker (geleider, instructeur, bestuur, publiek, ...) wordt bij aankomst op een aanwezigheidslijst genoteerd.
    • De lijst wordt 2 weken bijgehouden.
    • De lijst zal bij vaststelling van besmetting spontaan overgemaakt worden aan de bevoegde autoriteiten.
  • Elke bezoeker is verplicht een mondmasker te dragen vanaf aankomst op de parking.
    • We laten niemand toe die geen mondmasker draagt. Er zal strikte controle zijn.
    • We zullen ter plaatse mondmaskers te koop aanbieden voor "noodgevallen", maar vragen met aandrang om je eigen mondmasker te voorzien.
  • Op de parking worden slechts 2 kakbakken open gesteld. Om hier een drukte te vermijden, laat je best je hond thuis al op voorhand uit. Deel geen kakbak met de hond van een andere geleider.
  • Parkeren langs de buitenkant van de parking: naast elkaar parkeren, 1 rij aan elke kant, minimaal 1,5 meter tussen elke wagen.
  • Parkeren op het midden van de parking: achter elkaar parkeren, maximaal 2 rijen vormen, minimaal 1,5 meter tot de wagen naast je.
  • Je kan ook gebruik maken van de parking vooraan het sportcentrum.
  • Kom zo veel mogelijk met de fiets of te voet.
2.3 Deelname aan de lessen
  • Op voorhand inschrijven voor de lessen is niet nodig.
  • De lessen starten stipt op het aangegeven uur. Laatkomers worden niet meer toegelaten op het terrein zodra de lessen gestart zijn.
2.4 Veiligheid en hygiëne
  • Mondmaskers zijn verplicht; deze dienen zelf meegebracht te worden.
  • De instructeurs zijn de enigen die toestellen aanraken en verplaatsen.
  • Een apport is eigendom van de geleider en wordt alleen door hem gebruikt.
  • Ontsmettingsmiddel en handgels worden ter plaatse voorzien door de club.
  • Respecteer ook de afstand van minimaal 1,5 meter tot uw medebegeleiders en de instructeur.
2.5 Richtlijnen kantine
  • De kantine is gesloten vanaf maandag 19 oktober tot en met zondag 15 november. Een toiletbezoek blijft wel mogelijk.
  • De ingang en uitgang worden van elkaar gescheiden.
    • Voor de kantine en veranda is dit aangegeven met duidelijke signalisatie. Wij vragen nogmaals met aandrang om dit te respecteren!
    • Het betreden van het terrein blijven we doen langs de gebruikelijke toegangspoort aan de kant van de veranda.
    • Het verlaten van het terrein doen we voortaan langs de zijpoortjes van het terrein.  Voor het puppyterrein wijzigt er niets, aangezien dat slechts 1 toegangspoortje heeft.
  • Eenmaal gezeten aan tafel is de enige uitzondering waarin je je mondmasker mag afnemen.
    Zodra je rechtstaat (binnenkomen of verlaten van kantine/veranda/terras, naar het toilet gaan, drinken bestellen, ...) dien je je mondmasker opnieuw op te zetten.
  • De toiletten blijven beschikbaar.
    • We stellen 1 toilet open voor de dames, 1 toilet voor de heren.
    • Vers water, zeep en papieren handdoeken zijn voorhanden.
    • Iedereen die gebruik maakt van het toilet ontsmet zelf het toilet na gebruik. Het nodige ontsmettingsmateriaal staat hiervoor klaar.
  • Zowel binnen als op een eventueel terras moet de 1,5 meter tussen personen geëerbiedigd worden.
  • De coronamaatregelen zullen uithangen op het infobord.
  • Tafels en stoelen:
    • Per tafel maximaal 4 personen.
    • Elke klant/persoon blijft aan zijn tafel zitten.
    • De tafels staan, zowel binnen als buiten, op minimum 1,5 meter van elkaar. Er worden GEEN tafels verschoven!
    • Er zijn geen barkrukken beschikbaar.
  • Roken is niet toegestaan (ook niet buiten, dit om samenscholingen te vermijden).

WE VRAGEN IEDEREEN OM DEZE RICHTLIJNEN EN PRAKTISCHE AFSPRAKEN TE RESPECTEREN.
Wij doen dit uit belang voor ieder van ons en hopen op die manier zo snel mogelijk terug te kunnen gaan naar de situatie van vroeger.

Wij danken iedereen om hiermee rekening te houden!